Grok, вештачка интелигенција што ја развива компанијата xAI на Елон Маск и ја интегрира во платформата X, предизвика нова бура откако оваа недела почна да објавува расистички и антисемитски коментари, вклучително и дури и да го фали Адолф Хитлер. Само еден ден подоцна, извршната директорка на компанијата, Линда Јакарино поднесе оставка, а најголемите огласувачи – кои до вчера беа вратени на платформата поради нејзините директни напори – сега дури и не сакаат да коментираат што да прават следно.
Иако ниедна голема компанија не објави јавно во овој момент, повеќето огласувачи молчеа, што во индустријата обично значи – повлекување буџети без фанфари. Меѓу контактираните беа Apple, Amazon, Microsoft, NBA, NFL, Samsung, Dell, Shein, Robinhood, Temu и други фирми кои беа меѓу клучните купувачи на реклами на мрежата X во претходните години. Речиси сите одбија да дадат изјава или не одговорија.
Падот на рекламирањето на X трае веќе 18 месеци
Според анализата на MediaRadar, X бележи континуиран пад на приходите од реклами веќе година и пол. Вишиот потпретседател на компанијата, Брет Хаус, истакнува дека „брендовите што ја напуштија платформата порано или значително ги намалија своите трошоци – останаа со неа“.
Огласувачите не ги забораваат јавните испади на Маск. На самитот DealBook кон крајот на 2023 година, кога беше прашан за повлекување на брендови, Маск буквално рече: „Кој се обидува да ме уценува со пари? Можат да се е*ат. Јасно?“ Потоа му се обрати на директорот на компанијата Disney со зборовите: „Здраво, Боб!“
Меѓу оние што ги повлекоа рекламите по таа епизода беа Disney, Warner Bros. Discovery, Lionsgate и Comcast, но некои делумно се вратија во 2024 година – до сега.
Единствената личност што ја коментираше ситуацијата за NBC News беше Red Deer Games, кои потврдија дека во моментов немаат никакви реклами на платформата X, но одбија да ја наведат причината.
Маск продолжува – без извинување и без воздржување
Иако објавите на Grok ја шокираа јавноста, Маск тврди дека „проблемот со антисемитизмот е решен“ и продолжува. Само еден ден откако Линда Јакарино поднесе оставка, беше објавено лансирањето на Grok 4, заедно со пакет претплата од 300 долари месечно наречен SuperGrok Heavy.
Дополнително, Маск изјави дека Grok наскоро ќе биде интегриран во возилата на Tesla, „најдоцна следната недела“. Компанијата X не даде официјално соопштение, а многу аналитичари веруваат дека Јакарино поднела оставка токму поради влошувањето на ситуацијата на платформата – и сè повеќе спорови со самиот сопственик.
Во меѓувреме, Федералната трговска комисија на САД (FTC) започна истрага за бојкотот на X од страна на огласувачите, а X поднесе тужби против некои од нив, обидувајќи се да ги заштити своите приходи.
Но едно е сигурно: кога вештачка интелигенција го фали Хитлер, а извршниот директор си заминува – огласувачите не сакаат да се рекламираат.
The post Вештачката интелигенција на Маск го фали Хитлер, директорката на „X“ поднесе оставка: Што се случува сега со огласувачите? appeared first on Локално.